نکاتی برای سلامتی کودکان

 

از قانون “بشقاب تمیز” اجتناب کنید

والدین شما وقتی نمی‌گذارند قبل از تمام کردن کلم بروکلی‌تان میز را ترک کنید، بهترین نیت را داشتند، اما حقیقت این است که فرزندتان می‌داند چه زمانی سیر است و باید غذا نخورد   مجله متنوع و سرگرمی

وقتی بچه‌ها می‌گویند دیگر نمی‌خواهند، احتمالاً سعی نمی‌کنند از سبزیجات خود صرف نظر کنند. بدن آنها فقط به آنها اجازه می دهد بدانند که به اندازه کافی غذا خورده اند. پرخوری می تواند منجر به افزایش وزن ناخواسته شود.

همچنین این امکان وجود دارد که کودک شما در ابتدا برخی از انواع غذاها را دوست نداشته باشد. ذائقه آنها ممکن است با افزایش سن تغییر کند. احتمالاً می توانید غذاهایی را که در کودکی دوست نداشتید و اکنون در بزرگسالی از آنها لذت می برید را به یاد بیاورید.

اگر کودک شما اهل غذا خوردن است، برخی از استراتژی های زیر را امتحان کنید تا او را تشویق کنید که غذاهای جدید امتحان کند:

صبور باش. ممکن است چندین بار طول بکشد تا کودک شما یک غذای جدید را امتحان کند. علاوه بر این، بدانید که رفتارهایی مانند دوست داشتن غذاهای خاص یا دوست نداشتن مواد غذایی مختلف برای لمس یکدیگر کاملاً طبیعی است.

کمی صبر کن اگر کودک شما نمی خواهد غذای جدیدی را امتحان کند، آن را به او فشار ندهید. چند روز قبل از ارائه مجدد آن صبر کنید.

غذاهای جدید را با غذاهای مورد علاقه سرو کنید. سعی کنید مواد غذایی جدید را در کنار غذاهایی که می دانید کودکتان دوست دارد سرو کنید.

گزینه های پیشنهادی در نظر بگیرید که چند غذای مختلف با ارزش غذایی مشابه را به کودک خود پیشنهاد دهید. بگذارید آنها انتخاب کنند که کدام یک را می خواهند.

بافت را در نظر بگیرید. ایده خوبی است که به کودک خود غذاهایی با بافت های مختلف مانند پوره، پوره یا خرد شده ارائه دهید. با این حال، همچنین به خاطر داشته باشید که برای کودکان نیز کاملاً طبیعی است که برخی بافت‌ها را بدبین کنند. آموزش خبری و تفریحی

Comments

Popular posts from this blog

معرفی بهترین فیلم ها

برای یادگیری یک زبان چقدر زمان لازم است؟

تربیت فرزندان