ترفند برای کاهش زمان لازم برای یادگیری یک زبان

از تکرار به صورت استراتژیک استفاده کنید

به طور خاص، محققان روان‌شناسی مدت‌هاست می‌دانند که یادگیری چیزی آسان‌تر است، زمانی که آن را در فواصل زمانی فزاینده و نه حتی یکنواخت تکرار کنید. برای مثال، اگر در حال یادگیری یک لغت لغت هستید، با جستجوی آن سریعتر آن را یاد می گیرید، سپس چند ثانیه بعد مرور می کنید، سپس چند دقیقه بعد، چند ساعت بعد، سپس چند روز بعد و به همین ترتیب، به جای اینکه فقط هر 24 ساعت آن را مرور کنید.

این اثر تکرار فاصله دار نامیده می شود، و این چیزی است که بسیاری از نرم افزارهای یادگیری زبان از آن بهره می برند. 1.       سرگرمی تفریحی و ترفند

اما شما همچنین می توانید از آن برای بهینه سازی عادات مطالعه خود استفاده کنید. ایده ساده است: وقتی چیزی یاد می‌گیرید، آن را چندین بار با افزایش فواصل بین جلسات بررسی مرور کنید. حتی می‌توانید در اولین باری که آن را یاد می‌گیرید، یک برنامه ابتدایی برای پیگیری زمان‌هایی که می‌خواهید تکرارهایتان را انجام دهید، تهیه کنید.

ایجاد یک برنامه بهینه بخشی از هنر و بخشی علمی است، بنابراین نیاز به آزمایش دارد، اما یک قانون خوب برای استفاده به عنوان نقطه شروع این است که در حالت ایده آل حداقل یک جلسه نقد و بررسی در عرض چند دقیقه خواهید داشت. ، حداقل یک جلسه بررسی در عرض چند ساعت، حداقل یک جلسه در عرض چند روز و حداقل یک جلسه در عرض چند هفته.

برای مطالب چالش برانگیزتر، افزودن جلسات اضافی در سطح «روزها» اغلب مفید است، زیرا معمولاً تا زمانی که آن را به خوبی پایین نیاورید، رفتن به «هفته ها» مفید نیست.

این تکنیک واقعاً به چند دلیل زمان یادگیری زبان را کاهش می دهد. اولاً، از آنجایی که این یک قانون کلی برای بهترین روش یادگیری است، می ‌توانید آن را برای هر مطلبی که مطالعه می‌ کنید اعمال کنید.

و ثانیاً، میزان تکرار دلیل اصلی یادگیری طولانی ‌مدت زبان است، بنابراین هر کاری که می ‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که باید تا حد امکان کمتر موارد را تکرار کنید. انجام این کار به سرعت بخشیدن به این فرآیند کمک زیادی می‌کند.وبلاگ آموزشی

Comments

Popular posts from this blog

معرفی بهترین فیلم ها

برای یادگیری یک زبان چقدر زمان لازم است؟

نکاتی برای سلامتی کودکان